Ahad, 24 Oktober 2010

Wujudkah Zaman Batu?

Zaman batu? Zaman tu mmg wujudlah. X caya p la tgk buku teks sejarah ting. 1. Mesti ada pny... Aku rasa aku telah tertipu masa aku belajar sejarah masa skolah menengah. Semua ini berpunca apabila aku melihat satu paparan mengenai zaman dahulu hingga sekarang.. Adakah benar manusia seteruk itu di zaman batu? Adakah zaman batu itu benar2 wujud? Umat Islam telah diajar bhw manusia pertama yg dicipta adalah Nabi Adam. Kemudian Hawa. Kemudian makin ramai manusia yg dilahirkan d muka bumi ini. Apabila kita fikir sejenak.......................... Nabi Adam ini telah diajar byk benda2 terlebih dahulu sebelum diturunkan ke bumi. Cara hidup, cara makan, cara tinggal dan byk lagi. Rasanya bab pakaian pun sda ada masa itu. Tapi zaman batu mengatakan manusia time tu tinggal dalam gua, pas2 teda pakaian. Mcm pelik kan? Tapi itulah hakikatnya. Wlau mcmanapun kita di ajar konon wujud zaman batu, manusia dr beruk atau apa sahaja... Bg umat Islam kita sebenarnya adalah keturunan Nabi Adam. Yg sememangnya manusia yg mempunyai ilmu. So, kena berwaspadalah... Aku pun bukanlah ahli pemikir yg hebat. Cuma kekadang kita kna kuiri semula apa yg telah kita pelajari. Ilmu kalau x diamalkan jd sia2... Hihi...



4 ulasan:

  1. zaman batu ke neolitik ke paleolitik ke smuanya XWUJUD!!ORG YG CIPTA SJRH PSL ZMN BATU N WAT EVER LAH IALAH CHARLES DARWIN!!!dia berjaya racunkan fikiran umt islam..

    BalasPadam
  2. aku pun ada tgk video tentang akhir zaman....video tu cita pasal zaman dulu kala..zaman batu pun ada cerita...sehingg lah zaman sekarang...

    BalasPadam
  3. pandangan ahli sejarahwan adalah berbeza drpd pandangan islam.. subjek sejarah yang kita pelajari adalah berdasarkan kajian sejarah.. dan agama islam yang kita pelajari disampaikan oleh rasulullah.. kita sekadar manusia yang menuntut ilmu di bumi Allah SWT..

    BalasPadam
  4. ZAMAN BATU XWUJUD,,,,, tg wujud hya zaman kenabian dan rasul,,,, sterusnya skrg,,,,, itulah sjarah peradaban manusia yg sbnarnya,,,,

    BalasPadam